وبلاگ شهر شال
درباره وبلاگ

* حضرت آیت الله موسوی شالی (ره) *
لينك دوستان - تات زبان ها

» هیئت تکواندو شهر دانسفهان
» دانسفهانی ها
» وبلاگ shal0282
» .:. ویدئوهای وبلاگ شهر شال .:.
» روستای اسکستان شاهرود
» همین حوالی - کلورج
» وانگیا تات
» بشارت ها - آقای عاملی
» فرهنگ تات
» آوای تات - کلور
» دوستداران تالش - ( آستارا )
» زبان تاتی را پاس بداریم
» .: جدیدترین اخبار شهر شال :.
» دبیر زبان شهر شال
» مدرسه راهنمایی سید علی موسوی شالی
» سایت دهستان شال - استان اردبیل
» سایت آموزش و پرورش منطقه شال
» خبرگزاری تات
» مدرسه راهنمایی امام علی (ع) شال
» هنرستان کارودانش پروین اعتصامی شال
» هنرستان کار دانش شهید آقاحسین موسوی شالی
» پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علی اسلامی
» کتابخانه عمومی شال
» آموزشگاه شهید آیت الله مدنی شال
» وبلاگ پيشخوان خدمات دولت شهر شال
» پایگاه تات پژوهی
» گوسفند نژاد شال
» اندیشه های آیت الله موسوی شالّی
» وبلاگ شهدای شال
» یاد تات - امیر حسین حداد کلور
» مسجد جامع شهر شال
» وب سایت استاد دلنشین شالی
» دانشگاه آزاد واحد شال
» دانشگاه پیام نور شال
» ردیاب ماشین
» جلوپنجره اریو
» اریو زوتی z300
» جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ شهر شال و آدرس shallcity.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینک دوستان - پیوندهای وب
» برگزاری نخستین سوگواره شعر علوی در شال و سطح شهرستان بوئین زهرا

حسین عاملی از برگزاری نخستین سوگواره شعر علوی با عنوان ''اذان آخر" در شال و سطح شهرستان بوئین زهرا خبر داد.

 

حسین عاملی دبیر برگزاری نخستین سوگواره شعر علوی گفت: نخستین سوگواره شعر علوی با عنوان” اذان آخر” در شهرشال و در سطح شهرستان بوئین زهرا برگزار می شود.
وی ادامه داد: این سوگواره به همت اداره اوقاف شهرستان بوئین زهرا، اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، اداره آموزش و پرورش منطقه شال و هئیت بسیج دانشجویی فاطمیون(خواهران) شهر شال ۷مرداد مصادف با ۲۰ رمضان ساعت ۱۷در فرهنگسرای شهید رجایی شهر شال برگزار می شود.
عاملی با شاعر خیز خواندن شهر شال از گذشته تا کنون ابراز داشت: شال از تمدن و فرهنگ کهنی برخوردار است. و این فرهنگ دینی در همه ی زمینه ها از جمله شعر،تأثیر به سزایی داشته است .اشعار به زبان تاتی وفارسی بر زبان مردم جریان دارد که نشان دهنده جایگاه والای شعر در شهر شال است.
این شاعر همچنین اضافه کرد: مردم شال اهل شعر وادب بوده ودر محافل و شب نشینی ها از خواندن سروده های شاعران شالی بهره مند می شدند، ولی متاسفانه علیرغم فرهنگ غنی واشعار آیینی بسیار خوب شاعران شالی، این مقوله چندان مورد توجه مسئولین قرار نگرفته و به شعر شال –تاتی و فارسی – پرداخته نشده است . حتی می توان گفت، دیگر اسمی از آنها باقی نمانده است .
دبیر برگزاری نخستین سوگواره شعر علوی با اشاره به انجمن های شعر شهرستان خاطر نشان داشت: انجمن های شعر در شهرستان انگشت شمارند. فعالیت هایشان نیز در حد شعر شهرستان نیست.
این دانشجوی بسیجی همچنین اظهار داشت: در شهر شال که مرکز ثقل شاعران منطقه بوده ، انجمن شعری وجود ندارد وبه تازگی دانشجویان شعر دوست، محافلی را در این زمینه برگزار کرده اند؛ که امیدواریم ادامه داشته باشد وما را به اصل خودمان هدایت کند وجایگاه گذشته خود را پیدا کنیم.
عاملی با ابراز نارضایتی از فعالیت های ادبی شهرستان ابراز داشت: بنده به انجمن ها وهمچنین اداره فرهنگ وارشاد بوئین زهرا پیشنهاد کردم که ما از قافله شعر عقب مانده ایم ونیاز به یک جهش اساسی در این زمینه داریم؛ که بایستی با جلسات متعدد و دعوت از شاعرا ن برجسته وبرگزاری کلاسهای آموزشی برطرف شود.
این شاعر با بیان تأثیر شعر در جامعه اذعان داشت: گاهی دو بیت شعر انسان را منقلب می کند وتاثیر آن از چندین سخنرانی بیشتر است.
این دانشجوی بسیجی در ادامه با اشاره به داستان تحول شعر سنایی در تصمیم گیری سلطان غزنوی اظهار داشت: سرودن اشعار پر مغز مذهبی وآیینی تاثیر به سزایی در فرهنگ دینی مردم دارد چنانکه می تواند آگاهی های عمیق مذهبی را نسل به نسل به مردم انتقال دهند.
این شاعر یادآور شد: و لذا بر اساس همین نیازها بر آن شدیم که محفلی را در شهر شال ودر سطح شهرستان بوئین زهرا برگزار نماییم، تا با شناسایی شاعران و جهت دهی به آنها بتوانیم گام مؤثری را در اجرای منویات رهبری برداریم .و شعر منطقه را به سمت شعرهای تأثیرگذار آئینی سوق دهیم.
وی همچنین از ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرشال، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بوئین زهرا و همچنین خواهران هیئت بسیج دانشجویی فاطمیون شهر شال به عنوان بانیان این سوگواره تشکر کرد.
عاملی همچنین خاطرنشان کرد: اشعار برگزیده این سوگواره در کتابی با همین عنوان برنامه منتشر خواهد شد که امید است سرآغازی برای درخشش شاعران شهرستان، در استان و حتی کشور باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


»