وبلاگ شهر شال
درباره وبلاگ

* حضرت آیت الله موسوی شالی (ره) *
لينك دوستان - تات زبان ها

» هیئت تکواندو شهر دانسفهان
» دانسفهانی ها
» وبلاگ shal0282
» .:. ویدئوهای وبلاگ شهر شال .:.
» روستای اسکستان شاهرود
» همین حوالی - کلورج
» وانگیا تات
» بشارت ها - آقای عاملی
» فرهنگ تات
» آوای تات - کلور
» دوستداران تالش - ( آستارا )
» زبان تاتی را پاس بداریم
» .: جدیدترین اخبار شهر شال :.
» دبیر زبان شهر شال
» مدرسه راهنمایی سید علی موسوی شالی
» سایت دهستان شال - استان اردبیل
» سایت آموزش و پرورش منطقه شال
» خبرگزاری تات
» مدرسه راهنمایی امام علی (ع) شال
» هنرستان کارودانش پروین اعتصامی شال
» هنرستان کار دانش شهید آقاحسین موسوی شالی
» پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علی اسلامی
» کتابخانه عمومی شال
» آموزشگاه شهید آیت الله مدنی شال
» وبلاگ پيشخوان خدمات دولت شهر شال
» پایگاه تات پژوهی
» گوسفند نژاد شال
» اندیشه های آیت الله موسوی شالّی
» وبلاگ شهدای شال
» یاد تات - امیر حسین حداد کلور
» مسجد جامع شهر شال
» وب سایت استاد دلنشین شالی
» دانشگاه آزاد واحد شال
» دانشگاه پیام نور شال
» ردیاب ماشین
» جلوپنجره اریو
» اریو زوتی z300
» جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ شهر شال و آدرس shallcity.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینک دوستان - پیوندهای وب
» معرفی استاد علیرضا هاشمی نیا متخلص به دلنشین شالی

استاد علیرضا هاشمی نیا شالی متخلص به دلنشین شالی

 

محقق ، مدرس ، شاعر ، نویسنده  و  روزنامه نگار

 

 

استاد علیرضا هاشمی نیا متخلص به دلنشین شالی در اول خرداد سال 1351 در شهر شال واقع در ۵۲کیلومتری قزوین در کشور ایران به دنیا آ مد .استاد علیرضا هاشمی نیا دهه اول عمر خود را با جدیت و کوشش در امر تحصیل و نیز تفکر و پژوهش در برخی از امور از جمله عرفان نظری و عملی و توجه به امور علمی از جمله علوم پزشکی و نجوم طی کرد و با اینکه در ایام خردسالی و کودکی قرار داشت به بسیاری از امور که در دوران جوانی معمول است می پرداخت .

دهه دوم عمر وی یعنی از 10 تا 20 سالگی دوران حساستری بود . وی در این دهه به مسائلی چون پزشکی و نجوم توجه خاص داشت و در 14 سالگی به نویسندگی و شعر روی آورد و در 17 سالگی اولین کتاب خود را با عنوان نغمه های فرزند شال منتشر کرد و در 19 سالگی دومین کتاب وی با عنوان شکوفه های دلنشین شالی منتشر شد . همچنین وی در این دهه به مسئله حقوق زنان توجه جدی نشان داده و با اینکه نوجوان بود از دفاع از حقوق زنان از هیچ کوششی دریغ نمی کرد ضمن آنکه در 17 سالگی به مطبوعات روی آورد و پس از طی دوره هائی تخصصی به عنوان خبرنگار و گزارشگر در روزنامه ها و هفته نامه ها فعالیت کرد .

دهه سوم عمر وی یعنی از 20 تا 30 سالگی شامل فراز و نشیبهای بسیاری بود . وی در این دهه به عنوان یک روزنامه نگار مجرب و سردبیر ویژه نامه های مطبوعاتی فعالیتهای چشمگیری را انجام داد و همچنین به عنوان مدرس به امر تدریس پرداخت ضمن آنکه در سمت مدیر باشگاه کانگفو توآ و سرپرست تیم فوتبال به جامعه ورزشی ایران خدمات شایانی کرد .

در طول این سالها استاد علیرضا هاشمی نیا در عرصه دفاع از زنان مرحله تازه و بسیار مهمی را شروع کرد که از جمله آنها می توان به ایراد صدها مورد سخنرانی در استانهای مختلف ایران و چاپ و انتشار صدها مورد مقاله و مطلب در مطبوعات اشاره کرد وی همچنین به خاطر عشق شدیدی که به دانش آموزان استثنائی داشت ( دانش آموزان عقب مانده ذهنی – ناشنوا و نابینا ) در زمینه مدرسه سازی و حل مشکلات این قشر معصوم زحمات زیادی متحمل شد .

از جمله زحمات دیگر وی در این دهه خدمت صادقانه به عرصه صنعت و معدن کشور و حل مشکلات کارخانجات بود . استاد دلنشین شالی به خاطر علاقه ای که به زادگاهش شهر شال داشت در این سالها در جهت معرفی این شهر و رفع مظلومیت آن می کوشید . وی در سال 1380پنج اثر دیگر خود را تحت عناوین سلام بر تو ای زن – طفل خاکی و مام افلاکی – در عالم رؤیا – شرحی بر عرفان نظری و علمی و رؤیای دلنشین منتشر کرد .

 

استاد دلنشین شالی از سال 1381 دهه چهارم عمرش را آغاز کرده است و همچنان در عرصه های ادبیات – مطبوعات – احقاق حقوق زنان – رفع معضلات اجتماعی و فرهنگی و ...فعالیت دارد . وی در سال 1382 هشتمین اثر خود را با عنوان در حسرت خوشبختی منتشر کرد و در سال 83 نهمین اثر خود را با عنوان احساسات پاک و سپس دهمین اثر خود را با عنوان در جستجوی پاکی ها به چاپ رساند . سپس به ترتیب یازدهمین اثر خود را با عنوان دیوان دلنشین شالی - دوازدهمین اثر را با عنوان آوای یتیمی ، سیزدهمین اثر با عنوان معصومیت جاودانه ، چهاردهمین اثر با عنوان حقوق زن در قرآن و پانزدهمین اثر را با عنوان خاطرات یک نوجوان و شانزدهمین اثر خود را با عنوان حکایتهای دلنشین منتشر کرد. پس از چندی هفدهمین و هجدهمین آثار وی با عناوین غزلهای دل نشین و دوبیتیهای دل نشین منتشر شد. در بهار 1390 خورشيدي نوزدهمين اثر وي با عنوان کليات دلنشين شالي منتشر گرديد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


»